Головна » Алгебра

Додавання натуральних чисел. Властивості додавання

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про правила додавання натуральних чисел ознайомити учнів із властивостями дії додавання, розвивати логічне мислення, виховувати старанність та охайність при виконанні вправ.

 

Хід уроку

Організаційний момент.

Актуалізація опорних знань учнів.

Математична естафета

 

На дошці записані вправи в три стовпчики (для кожного ряду). За командою вчителя учні по черзі виходять до дошки і записують відповіді. Перемагають учні того ряду, які першими правильно виконали всі завдання.

   І                                             ІІ                                             ІІІ

9+5                                        8+6                                        7+8

3+22                                     5+29                                     9+18

15+12                                   19+28                                              13+39

70+61                                   98+37                                              85+72

111+30                                333+68                                777+12

 

Вивчення нового матеріалу.

 

Учитель пояснює учням, що знання властивостей додавання надає можливість швидко і правильно обчислювати суми – як письмово, так і усно.

Наводиться приклад про Карла Гауса. У школі, коли Гаусу було 10 років, учитель запропонував учням додати всі числа від 1 до 100. Не встиг учитель записати завдання на дошці, як у Карла Гауса вже була готова відповідь. Як це так швидко зробив учень, ви дізнаєтесь засвоївши матеріал даної теми.

 

Переставна властивість додавання

а+b=b+а

Наприклад: 20+2=2+20

Зрозуміло, що коли один із доданків дорівнює нулю, то сума дорівнює іншому доданку а+0=0+а.

Сполучна властивість додавання

(а+b)+с=а+(b+с)

Наприклад: (20+2)+11=20+(2+11)

Додавати можна не тільки числа і числові вирази, а й буквені вирази.

 

Формування знань, умінь та навичок.

 

Усні вправи:

Прочитайте вирази:

1)111+12; 2)202+х; 3)у+17; 4)а+0; 5)b+с;

Знайдіть суму чисел:

1)101+15; 2)900+115; 3)24+56; 4)720+280; 5)250+750.

Обчисліть зручним способом:

1)26+44+19; 2)40+528+20; 3)26+19+34+51; 4)32+29+28+41.

 

Письмові вправи:

Виконайте додавання:

1)172+8043   2)793+9056   3)495+13024   4)68059+728839

5)1210+701587   6)12300675+765432210

Для зміцнення імунітету приготували суміш із 900г кураги, 300г горіхів, одного лимону вагою 100г, 700г родзинок та 150г меду. Яка маса цієї суміші?
Знайдіть значення виразу зручним способом

1) (146+322)+178;

2)784+(179+116);

3)625+481+75+219;

4)427+88+203+102.

Число 5682296 на 553285 менше, ніж число х. Знайдіть х.
Спростіть:

1)78+89+х;     4)629+х+291;

2)(56+а)+45;   5)61+(39+у);

3)28+(b+59);   6)(с+59)+2568;

 

1+2+3+…+99+100=101х50=5050

Це було написано на грифельній дошці Карла Гауса.

 

Підсумок уроку

Назвіть компоненти додавання.
Як називається результат додавання?
Сформулюйте переставний закон додавання.
Чому дорівнює сума, якщо один із доданків дорівнює 0?
Сформулюйте сполучну властивість додавання.


Теги: натуральні числа, Косар А.В.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 119/13


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar